High Life
High Life
High Life
Premiera: 14 marca 2019
reż. Claire Denis

Niemcy, Francja, Wielka Brytania, Polska, USA, 2018, 110

Gdzieś w odległej galaktyce, poza naszym układem słonecznym. Monte (Robert Pattinson) wychowuje swoją córeczkę Willow w całkowitej izolacji na pokładzie statku kosmicznego. Stał się ojcem wbrew własnej woli – pobrano jego spermę i użyto jej do inseminacji Boyse (Mia Goth, znana m.in. z drugiej części „Nimfomanki” Larsa Von Triera). Kiedyś byli częścią załogi eks-więźniów i skazańców, których wysłano niczym króliki doświadczalne w kosmos, aby odnaleźli czarną dziurę najbliższą Ziemi. Teraz, po latach, na pokładzie pozostał sam Monte i jego córka. "High Life" to pierwszy anglojęzyczny film francuskiej reżyserki Claire Denis.


„High Life” jest porównywany do największych dzieł Kubricka i Tarkowskiego i ma szansę na tytuł największego filmowego odkrycia 2019 r. W pierwszym anglojęzycznym dramacie Claire Denis wystąpiła plejada gwiazd: Robert Pattinson, Mia Goth (znana z drugiej części „Nimfomanki” Larsa Von Triera), Juliette Binoche, André Benjamin (czyli André 3000 z duetu muzycznego Outkast) i nasza rodaczka Agata Buzek. Filmem zachwycili się amerykańscy krytycy, a „Guardian” okrzyknął go „orgazmicznym cudem z Robertem Pattinsonem”. Dodajmy, że największych uniesień dostarcza fakt, że aktor w filmie… śpiewa, a akompaniuje mu grupa muzyczna Tindersticks.

Lista kin, w których "High Life" będzie grany premierowo od 15 marca:

Warszawa: Kinoteka, Luna, U-Jazdowski, Kultura, Elektronik
Wrocław - Nowe Horyzonty, DCF, Muza, Malta        
Kraków - Kino pod Baranami, KIKA, Mikro
Gdynia - GCF
Gdańsk Kameralne
Katowice - Światowid
Toruń - Centrum    
Olsztyn - Awangarda
Białystok - Forum
Łódź - Charlie, Bodo
Lublin - Centrum Kultury
Opole - Meduza    
Konin - Oskard
Nowy Sącz - Sokół
Zielona Góra - Newa
Falenica - Stacja Falenica

Trailer
Media o filmie

"Nie zawsze mi po drodze z Claire Denis, ale ten film jest po prostu wybitny. Myślę, że jeśli za sto lat ktoś będzie chciał zrozumieć zachodni zeitgeist pierwszych dekad XXI wieku, sięgnie po ten film: poetyckie, eliptyczne sci-fi osadzone w zaświatach post-Tarkowskich i areligijnych, które opowiada o ludzkich namiętnościach, tęsknocie, biologii i miłości w sposób absolutnie oryginalny. Jest tu też najlepsza dotychczas rola Agaty Buzek, fantastycznie obsadzonej. Polecam HIGH LIFE z całego serca" - Michał Oleszczyk

"Ma charakter filozoficznej rozprawy, rozmyślania nad pędem świata w stronę wszechogarniającego rozwoju nauki. I nad człowiekiem, który coraz bardziej za tym rozwojem nie nadąża" - Dawid Dudko, Onet Kultura.

"Transowe science-fiction (...) „High Life” to surrealistyczna odyseja poprzez galaktykę płynów ustrojowych i hormonów, w poszukiwania klucza do zagadki życia" - Piotr Guszkowski, Co Jest Grane.

"W „High Life”, z Agatą Buzek w jednej z ról, elementy dystopijnego science fiction mieszają się z kinem społecznym, a body horror z erotykiem. Dla niektórych ta eklektyczna mieszanka będzie niestrawna. Innych wystrzeli w kinofilski kosmos" - Anna Tatarska, Vogue.pl

"Co kilka lat ktoś, jakby przypadkiem, wydaje na świat swoje własne Moon czy High Life – umowne, wysmakowane, a w końcu głęboko człowiecze lewitowanie z samym sobą poza czasem i przestrzenią" - Maciej Roch Satora, Movies Room.

"Jest to s-f w takim samym stopniu, w jakim były nim "Stalker" i "SolarisAndrieja TarkowskiegoDenis nie interesuje logiczne łączenie punkcików na mapie, lecz sam akt podróżowania – lot ku granicom człowieczeństwa, w stronę poznawczych rubieży, w ekstrema zmieniające stan skupienia ludzkich tkanek i sposoby postrzegania rzeczywistości" - Marcin Stachowicz, Filmweb.pl.

Wywiad z Agatą Buzek na łamach weekend.gazeta.pl.

"Chociaż Nowa Francuska Ekstrema zdaje się być minionym epizodem w historii współczesnego kina, to niektórzy niegdyś kojarzeni z tym nurtem twórcy wciąż kręcą filmy, w których artystyczne ambicje idą w parze ze skrajnie dosadnymi środkami wyrazu. Jednym z przykładów jest "Climax" Gaspara Noégo, innym zaś - "High Life" w reżyserii Claire Denis" - Piotr Mirski, Interia.

"Odważnie prowokuje widza zarówno szatą wizualną, jak i tematyką" - Kajetan Wyrzykowski, serwis Mortal.

"Film toczy się w bardzo wolnym tempie, daje czas na przemyślenie tego, co dzieje się na ekranie i osądzenia motywacji bohaterów, która im dalej w las, tym mniej oczywista i bardziej realistyczna zarazem. Bo właśnie o tym jest ta historia: jak bardzo jesteśmy skomplikowani, jak łatwo jest osądzić, skazać (także na śmierć), odrzucić ze społeczeństwa i stracić (we wszystkich znaczeniach) drugiego człowieka" - VQRV.

ZamknijStrona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Regulaminem sklepu. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.