Wieża. Jasny dzień.
Wieża. Jasny dzień.
Tower. A Bright Day.
Premiera: 22 marca 2018
reż. Jagoda Szelc

Polska, 2017, 106 min,

„Wieża. Jasny dzień.”,  thriller psychologiczny, objawienie Festiwalu Filmowego w Gdyni, to debiut reżyserski Jagody Szelc, tegorocznej laureatki Paszportu „Polityki”. Film został zakwalifikowany do prestiżowej sekcji Forum 68. Berlinale.

Na parę dni przed uroczystością Komunii Świętej małżeństwo Mulę (Anna Krotoska) i Michała (Rafał Cieluch) z kilkuletnim dzieckiem Niną odwiedza niecodzienny gość: niewidziana przez rodzinę od lat młodsza siostra Muli - Kaja (Małgorzata Szczerbowska), która jest biologiczną matką dziewczynki. Czy Kaja będzie starał się odzyskać dziecko? Rodzinie jej zachowanie wydaje się co raz bardziej dziwne. Wokół także dochodzi do wydarzeń, które trudno wyjaśnić.  Kościelna uroczystość się zbliża, a atmosfera między siostrami gęstnieje.  Wkrótce ma się okazać, że istnieje inny ważniejszy powód, dla którego Kaja wróciła.

„Wieża. Jasny dzień” została nagrodzona podczas 42. Festiwalu Filmowego w Gdyni Nagrodą za Debiut Reżyserski, Nagrodą za Najlepszy Scenariusz i Nagrodą Onetu "Odkrycie Festiwalu" dla Jagody Szelc. Jagoda Szelc „jest supernową, która świeci oślepiającym, wewnętrznym światłem”, „rzadko spotyka się dziś takie kino”, „niezwykle satysfakcjonujący finał”, „z nerwową energią” – oceniają krytycy w zagranicznych mediach film „Wieża. Jasny dzień.” po projekcjach w ramach Berlinale.

Kinowa premiera 23 marca. Dystrybutorem jest Against Gravity. 

Trailer
Media o filmie

Noizz.pl: Obejrzałem "Wieżę. Jasny dzień" i dawno nie bałem się tak bardzo. Polski horror miesza w głowie


Tadeusz Sobolewski w "Gazecie Wyborczej": "Wieża. Jasny dzień" wykracza poza horyzont polskiego kina. Ten film to wirus, który burzy narzucone formy


Urszula Schwarzenberg-Czerny w "Polityce": Film zaczyna się jako nasycony dramat, w pewnym momencie wykonuje woltę gatunkową, by stać się podchodzącym widza horrorem


Gazeta.pl: Anna Krotoska o ''Wieży. Jasny dzień'': Powiedziałam "tak", nie czytając scenariusza. Później się przestraszyłam


Polskieradio.pl: Małgorzata Szczerbowska: moja postać jest kobietą, którą trudno określić


Łukasz Maciejewski w Onet.pl: "Wieża. Jasny dzień": Medea zombie [Recenzja]


Dziennik.pl: "Wieża. Jasny dzień" Jagody Szelc – metafizyka bez pretensjonalności. Narodziny nowego talentu [RECENZJA]


"Wysokie Obcasy": Jagoda Szelc, reżyserka filmu "Wieża. Jasny dzień": Nie jestem antyreligijna. Tyle że Kościół nie wyrabia na zakręcie


Onet.pl: Jagoda Szelc w "Rezerwacji": sztuka nie należy do elity


Kultura.gazeta.pl: Gęsty, trzyma w napięciu do samego końca. Film "Wieża. Jasny dzień" zasłużył na wyróżnienia


Bartosz Godziński w NaTemat.pl: Horror na pierwszej komunii świętej. A już myślałem, że nie dożyję polskiego filmu, który wywołuje ciarki


Onet.pl: Berlinale 2018: "Wieża. Jasny dzień" zachwyca zagranicznych krytyków


"Vice Polska": oglądamy nowy zwiastun najbardziej wyczekiwanego polskiego filmu tego roku — „wieża. jasny dzień"

ZamknijStrona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Regulaminem sklepu. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.